Pomysł na wakacje.

940 788 Los Majkelos

Jeśli nie masz jeszcze pomysłu na wakacyjne wędrówki, kl. 5 a i 6 c polecają super miejsca. Polecają, bo uczniowie tych klas odwiedzili
Adrspah, Pragę i Złoty Stok oraz Bystrzycę Kłodzką podczas 3 dniowej wycieczki. Posłuchajcie, co można tam zobaczyć i jak spędzić czas.

W pierwszym dniu wycieczki podziwialiśmy magiczne piękno Skalnego Miasta w Adrspah na terenie Czech. Tereny te urzekają swoim pięknem. Spacerując wąwozami skalnymi odkrywaliśmy niezwykłe kształty skał i podziwialiśmy piękno roślinności. Trasa turystyczna wiodła między skałami o fantastycznych kształtach i ciekawych nazwach: „Starosta i Starościna”, „Orle gniazdo”, „Ząb”, czy „Diabelski most” i wiele innych. Z pewnością będziecie oczarowani tym miejscem. Polecamy na wakacyjne wędrówki.

W drugim dniu wycieczki zwiedzaliśmy Pragę- przepiękne miasto 100 wież. Mieliśmy okazję zobaczyć Rynek Staromiejski, Bramę Prochową, Katedrę Św. Wita, praski Zegar astronomiczny, Zamek na Hradczanach. Udając się ze Starego Miasta do Małej Strany przechodziliśmy Mostem Karola nad Wełtawą. Most Karola, to zabytkowa, barokowa budowla przyozdobiona 30 posągami Świętych i Władcy- Józefa II. Ciekawostka- most został odbudowany po zniszczonym wcześniej romańskim Moście Judyty. Odbudowę rozpoczęto 9 lipca 1357 r. o godz. 5:31. Data ta złożona jest z samych nieparzystych cyfr: 1-3-5-7-5-3-1- to palindrom- czytana z obu stron brzmi tak samo. Powodem wyboru tego terminu miał być sprzyjający układ gwiazd. Praga kryje jeszcze wiele innych ciekawostek. Zachęcamy do ich odkrycia w najbliższe wakacje.

Trzeci dzień wycieczki poświęciliśmy na zwiedzanie Bystrzycy Kłodzkiej, gdzie mieszkaliśmy w czasie wycieczki. Po drodze odwiedziliśmy Kudowę Zdrój- miasteczko uzdrowiskowe i na koniec naszego pobytu w Kotlinie Kłodzkiej udaliśmy się do Muzealnej Kopalni Złota w Złotym Stoku. Poznaliśmy historię kopalni- zapiski historyczne mówią, ze najstarsze prace wydobywcze złota były prowadzone już 2000 lat p.n.e. Szmat czasu. Spacerując podziemnymi chodnikami, jadąc podziemnym pociągiem przeżyliśmy ekscytującą przygodę. Pobyt w kopalni pozostawił w nas niezapomniane wrażenia. Świetne miejsce na Rodzinny wypad- również w niepogodę. Polecamy- kl. 5 a i 6 c wraz z Wychowawcami p. M. Lachor- Winiarską i p. W. Maj