Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie edukacyjnym historyczno-polonistycznym pt.: „Ewolucja szkolnego plecaka”. Jeśli chcesz powęszyć w dawnych zdjęciach, porobić wywiad z bliskimi, napisać fraszkę i posłuchać opowieści ze szkolnej ławki-to zapraszamy do nas! Opiekunowie projektu: R.Wicherska i A.Gierlotka
PROJEKT EDUKACYJNY HISTORYCZNO – POLONISTYCZNY
Nasz plecaczek rozrabiaczek
W szkolnym życiu wiele znaczy!
Nosi książki i zeszyty,
Więc dlatego jest zużyty!
Napisz o nim krótki wierszyk,
A w konkursie będziesz pierwszy!
Zapraszamy do zabawy,
Zbieraj pomysł, nie ma sprawy!
Rymuj sobie ile chcesz,
Parę słówek – no i wiersz!
Myślisz sobie:-Trudna sprawa…
Nic mylnego – to zabawa!!!
Słowa wiele rymów mają,
Tak więc wiersze układają!
Do zabawy pędź galopem,
Możesz chwilę pobyć trzpiotem.
Do konkursu zachęcamy,
I moc szczęścia wysyłamy!
(autor: A. Gierlotka)
Cele projektu:
-
rozbudzenie zainteresowania historią i językiem polskim;
-
zmotywowanie uczniów do prześledzenia procesu przemian szkolnego plecaka na podstawie rozmów z bliskimi osobami;
-
wymiana doświadczeń z okresu szkolnego na podstawie wywiadu z dorosłymi- rodzicami, dziadkami, znajomymi: w co pakowano się do szkoły kiedyś? (w plecak, tornister, torbę); jak wyglądał wówczas plecak ucznia i co zawierał?; jakimi przyborami szkolnymi dysponowali niegdyś uczniowie? ;
-
zmotywowanie uczniów do poprawnego, sprawnego posługiwania się językiem polskim – tworzenia wierszy, rymów itp.
-
uczenie poprzez zabawę;
-
rozwijanie umiejętności pracy w grupie (rodzinnej);
-
rozbudzenie ciekawości historycznej – uczeń w roli poszukiwacza;
-
rozbudzenie twórczości lirycznej – uczeń w roli poety;
Regulamin projektuedukacyjnego historyczno-polonistycznego pt.: „Ewolucja szkolnego plecaka”
-
Projekt obejmuje okres od marca do czerwca roku szkolnego 2020-2021 (z możliwością przedłużenia go na kolejny rok szkolny
-
Biorą w nim udział chętni uczniowie z klas IV – VII.
-
Nauczyciele- opiekunowie projektu-kontaktują się z zainteresowanymi uczniami przez zespół PROJEKT-PLECAK w aplikacji Teams.
-
W I etapie projektu – uczniowie przeprowadzają wywiad ze swoimi rodzicami, dziadkami; rodziną, znajomymi osobami dorosłymi, by dowiedzieć się więcej o dawnych szkolnych czasach. Dokumentują wszystkie zebrane informacje: wygląd noszonych niegdyś plecaków, tornistrów czy torb oraz ich wyposażenie; porównują swoje plecaki i szkolne przybory z tym, czego używano niegdyś.
-
W II etapie projektu: uczniowie opracowują prezentację multimedialną lub plakat oraz fraszkę na temat ewolucji szkolnego plecaka i przyborów szkolnych.
-
Finał projektu zaplanowano na połowę czerwca 2021r.
-
Prezentacje multimedialne, plakaty oraz wiersze – fraszki pokazane będą na szkolnej stronie internetowej, a plakaty dodatkowo urozmaicą gazetki na szkolnym korytarzu.
-
Każdy uczeń biorący udział będzie nagrodzony dodatkowymi punktami za aktywność pozalekcyjną.