Szkolny Konkurs Programowania w Scratchu
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w Szkolnym Konkursie Programowania w języku Scratch
Tematem konkursu jest przygotowanie gry o tematyce sportowej.
Adresaci konkursu: Uczniowie klas IV–VI
Cele konkursu:
− popularyzowanie wśród uczniów umiejętności programistycznych,
− rozwijanie własnych zdolności i zainteresowań,
− kształtowanie umiejętności logicznego myślenia,
− promowanie osiągnięć uczniów,
Zasady i tematyka konkursu:
-
Prace konkursowe będą oceniane w dwóch poziomach wiekowych: uczniowie klas IV-V oraz uczniowie klas VI.
-
Tematem konkursu jest „Gra sportowa”.
-
Prace uczniowie przygotowują samodzielnie w programie Scratch.
-
Praca powinna rozpoczynać się od kliknięcia flagi, posiadać scenę będącą wstępem, opisującą historię (fabułę), instrukcję gry (wyświetlana czasowo lub dostępna np. pod przyciskiem „Instrukcja”).
-
Zakończenie gry musi zawierać wyraźną informację o końcu gry, wygranej lub nie oraz zatrzymywać grę w Scratchu.
-
Gra nie może zawierać błędów rzeczowych, ortograficznych, merytorycznych, aktów przemocy itp.
Podczas oceny prac konkursowych jury będzie zwracało uwagę na następujące elementy:
-
zgodne z zasadami uruchomienie gry,
-
wstęp do gry,
-
obecność i czytelność instrukcji,
-
pomysłowość i oryginalność,
-
umiejętności programistyczne (m.in: użyte bloki, różnorodność wykorzystanych bloków, zastosowane rozwiązania, zakończenia skryptów, usunięcie niewykorzystanych lub rozłączonych bloków),
-
możliwość ponownego przejścia gry,
-
sposób zakończenia gry.
Praca zgłoszona na konkurs musi być wykonana samodzielnie.
Oddawanie prac konkursowych.
-
Prace na konkurs należy przesłać do dnia 7 czerwca 2021r. nauczycielowi informatyki (p. Agnieszka Cofór, p. Anna Szczepańczyk).
Zakończenie konkursu:
-
Komisja wybierze po trzy prace w każdej kategorii wiekowej.
-
Zwycięzcy otrzymają dyplomy oraz cząstkowe oceny z informatyki.