od września w klasach I-VIII w naszej szkole prowadzimy zajęcia z edukacji prozdrowotnej, podczas której trenerzy uczą rozpoznawać emocje, demonstrują metody samoregulacji ułatwiające codzienne funkcjonalnie.
Do tej pory trenerzy prowadzą zajęcia o tematyce:
– „Jak dbać o własne granice osobiste? Czym jest asertywny komunikat zwrotny i jak dbać o swoje potrzeby nie raniąc drugiej osoby.”
– „Jak ważne są emocje. Jak je rozpoznajemy? Co nam mówią? Do czego się przydają?”
– „Jak mogę pomóc innym? Metoda trzech pokojów Disneya (realiści, marzyciele, krytycy)”
– „Czym jest empatia, co nam daje, co to znaczy być empatycznym”
– „Co wiemy o stresie. Przyczyny stresu, teoria mózgu trójdzielnego, sposoby radzenia sobie ze stresem (box breathing, brain gym, joga śmiechu, etc).
Każda z klas będzie uczestniczyć od 2 do 3 takich zajęć w półroczu.
Teraz rozpoczynamy kolejny etap naszego szkolnego projektu czyli kampanię edukacyjną:
#RAZEM_SP45_otwarta_glowa_w_poszukiwaniu siebie
Jest to wspólna akcja dla uczniów, rodziców i nauczycieli (naszej społeczności SP45), której celem jest otwarty dialog i kampania edukacyjna na rzecz zdrowia psychicznego oraz wsparcia osób w kryzysie.
21 listopada kampanię #RAZEM_SP45 otworzył spot składający się dwóch części:
– podcastu, w którym bohaterkom głosu udzieliły Julia Kuchciak i Julia Wilk z klasy 8d;
– przesłania od Samorządu Uczniowskiego klas IV-VIII w składzie: Oliwia Dratwińska (8f), Oliwia Pogan (8c) i Zuzanna Gil (6a).
22 listopada dla zapisanych rodziców odbędył się warsztat szkoleniowy z p. Moniką Szczepanik pt.: „Czy leci z nami pilot? O trudnych emocjach naszych dzieci.”.
28-30 listopada odbędą się (w każdej klasie IV-VIII) zajęcia w ramach języka polskiego o tym, że bohaterów znajdziemy nie tylko w książkach, o prozie życia i poezji w prostych słowach: „jestem obok”. Podczas zajęć każdy z uczniów otrzyma 2 wlepki, rysunek do jednej z nich wykonała Amelka Gulik z klasy 6a.
28 listopada – 3 grudniaRZECZNIK PRAW UCZNIA: p. Magdalena Wiśniewska podczas lekcji biologii opowie, jak emocje wyglądają od strony biologii, o neuroprzekaźnikach, o zdrowiu w ujęciu mentalnym, a także o roli zdrowego odżywiania, higieny dnia codziennego, również opowie o roli Rzecznika Praw Ucznia w szkole.
12-16 grudnia odbędą się lekcje wychowawcze o emocjach, o samotności, o samotności również w święta – o samoregulacji (forma warsztatowa).
III etap działań przewidziany jest na luty i marzec 2023
W szkole w kilku miejscach pojawią się wlepki i plakaty przygotowane przez SU dotyczące pomocy psychologicznej, przygotowane graficznie i tekstowo przez uczniów (we wsparciu pedagogów i psychologa). Pojawią się też minikampanie SU IV-VIII.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności