Zdalne nauczanie: PODUSMOWANIE

1030 539 Los Majkelos
Szanowni Państwo,
 
za nami pierwsze dni zdalnego nauczania. Dziękujemy za ogromny odzew i gotowość do współpracy w trybie zdalnego nauczania. 25 marca obserwowaliśmy jak w całej Polsce e-dzienniki nie działały, poczty e-mail były zapchane. Mimo tych trudności uważamy, że małymi krokami dopracujemy zasady nauki zdalnej w naszej SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ SP45 w Sosnowcu.

Ze względu na zupełnie wyjątkową sytuację, w jakiej się wszyscy znajdujemy, zbierając obawy oraz myśli jakie wymieniliśmy podczas wspólnych rozmów telefonicznych i w wiadomościach dziennika przesyłamy wiadomość do Państwa.

Od początku naszej współpracy szkoła zakłada partnerstwo w relacjach rodzic-nauczyciel i choć zawsze było ważne, to dziś stało się czymś kluczowym. Wszyscy żyjemy w sytuacji zagrożenia i nie wiemy, kogo dosięgnie choroba, kryzys finansowy czy zawodowy. Media informują o katastrofalnych skutkach epidemii – gospodarczych, finansowych i społecznych; o upadku firm, zwolnieniach, pozbawieniu środków do życia. Całkiem realne staje się więc, że część tych dramatów dotknie rodziny naszych uczniów. I chociaż wszyscy mamy nadzieję, że naszą okolicę i bliskich to ominie, to musimy być realistami i realnie planować pracę z uczniami.

Do korespondencji z Rodzicami  i Opiekunami naszych uczniów pozostaje dziennik Vulcan. LINK DO DZIENNIKA:

 
 
Numer telefonu do sekretariatu: 32 291 87 22


Dla każdego z naszych uczniów zostało przygotowane konto na platformie Office 365 (office.com ), otrzymali Państwo loginy i hasła. Wychowawcy i nauczyciele pomagali zalogować się do platformy.

 


Każda klasa ma zmodyfikowany plan, gdzie każdego dnia uczeń ma zaplanowane 3-4 zajęcia. Z przedmiotów: muzyka, plastyka, technika, doradztwo zawodowo i religia  w terminie od 25 marca do 10 kwietnia zrealizuje zadania projektowe.

 
Mamy w naszej szkole wielu entuzjastów nowych technologii komunikacji zarówno wśród rodziców, uczniów i nauczycieli. Dla nich lekcje wideo, lekcje on-line z kamerką to prawdziwa gratka,  ale muszą Państwo zrozumieć również, że wtedy nie wszyscy będą mieli równe szanse w dostępie do edukacji. Część dzieci nie ma komputera, albo jeden na rodzinę – nie wyobrażamy sobie sytuacji, że dzieci będą losować, kto się danego dnia uczy. Część ma komputer, ale nie ma internetu, a do tego typu zajęć niezbędne jest szybkie łącze i dobry osprzęt – kamerka, głośniki, słuchawki, czasem skaner albo drukarka – od nikogo nie możemy tego wymagać.
 
Planując pracę, musimy to wszystko uwzględnić, bo nie możemy i nie chcemy dzielić uczniów na lepiej i gorzej uposażonych; z nowocześniejszym lub gorszym oprogramowaniem…
 
Musimy również mieć na uwadze, że nie zawsze dziecko może liczyć na pomoc rodzica – z różnych powodów. Czasami obowiązki zawodowe, ratowanie zdrowia lub stabilności firmy po prostu wygra z kolejnym zadaniem dziecka, co zresztą jest zrozumiałe.
 
Dlatego wypracowaliśmy II Warianty pracy dla naszych uczniów, które przypominamy poniżej:
I WARIANT – jeżeli masz możliwość korzystania z komputera samodzielnie i np. nie musisz go dzielić z rodzicami lub/i rodzeństwem:

1.    Logujesz się do Teams na office.com lub w aplikacji o godz. 9.00.
2.    Wykonujecie zadania z przedmiotów, które masz w danym dniu.
3.    Jeżeli nauczyciel będzie chciał zrobić lekcję on-line powiadomi Cię wcześniej o tym.

II WARIANT – jeżeli nie masz możliwości korzystania z komputera samodzielnie i np. dzielisz go z rodzicami lub/i rodzeństwem:

1.    Logujesz się do aplikacji Teams na office.com lub w aplikacji np. po południu o wybranej godzinie.
2.    Wykonujesz zadania z przedmiotów, które masz w planie w danym dniu.


W razie wątpliwości lub kłopotów technicznych kontaktują się Państwo z NAUCZYCIELAMI lub WYCHOWAWCĄ.

Wszyscy dorośli mają swoje dorosłe problemy i obawy, ale dzieci też przeżywają katastrofę. Nagle, z dnia na dzień, wywrócono ich świat do góry nogami – zamknięcie w domu, izolacja od rówieśników, brak możliwości zabawy na świeżym powietrzu (a pogoda piękna!), treningów, które często są ich pasją.

 
Nie chcemy i nie powinniśmy zasypać ich zadaniami, usadzić przed komputerem i zostawić samych z rosnącym przygnębieniem i niepokojem. Nowe treści programowe w sieci to dla nich dżungla – mogą nie umieć się odnaleźć i nie można mieć do nich żalu – jest tego za dużo, za szybko, zbyt nagle.

Prosimy Państwa o zrozumienie i pomoc. Prosimy również o zaufanie – każdy z nas jest specjalistą w swoim przedmiocie. Stąpamy po nieznanym gruncie – nikt z nas nie miał przygotowanego planu awaryjnego, my też uczymy się i wyciągamy wnioski, możemy się potykać i popełniać błędy. Wiemy, co dziecko może zrobić samodzielnie, a do czego potrzebny mu nauczyciel-przewodnik. Staramy się w sposób wyważony dobierać treści, porządkować dzień, dostosować zajęcia do możliwości WSZYSTKICH uczniów, a to oznacza, że nie musi być spektakularnie. Każdy z nas umożliwił dzieciom kontakt, aby czuły się w miarę bezpieczne i zaopiekowanie. Każdy z nas jest gotowy pomóc, na miarę tych możliwości, które mamy do dyspozycji.

Dyrekcja i Grono Pedagogiczne
Author

Los Majkelos

All stories by: Los Majkelos