Ze względu na zupełnie wyjątkową sytuację, w jakiej się wszyscy znajdujemy, zbierając obawy oraz myśli jakie wymieniliśmy podczas wspólnych rozmów telefonicznych i w wiadomościach dziennika przesyłamy wiadomość do Państwa.
Od początku naszej współpracy szkoła zakłada partnerstwo w relacjach rodzic-nauczyciel i choć zawsze było ważne, to dziś stało się czymś kluczowym. Wszyscy żyjemy w sytuacji zagrożenia i nie wiemy, kogo dosięgnie choroba, kryzys finansowy czy zawodowy. Media informują o katastrofalnych skutkach epidemii – gospodarczych, finansowych i społecznych; o upadku firm, zwolnieniach, pozbawieniu środków do życia. Całkiem realne staje się więc, że część tych dramatów dotknie rodziny naszych uczniów. I chociaż wszyscy mamy nadzieję, że naszą okolicę i bliskich to ominie, to musimy być realistami i realnie planować pracę z uczniami.
Do korespondencji z Rodzicami i Opiekunami naszych uczniów pozostaje dziennik Vulcan. LINK DO DZIENNIKA:
Dla każdego z naszych uczniów zostało przygotowane konto na platformie Office 365 (office.com ), otrzymali Państwo loginy i hasła. Wychowawcy i nauczyciele pomagali zalogować się do platformy.
Każda klasa ma zmodyfikowany plan, gdzie każdego dnia uczeń ma zaplanowane 3-4 zajęcia. Z przedmiotów: muzyka, plastyka, technika, doradztwo zawodowo i religia w terminie od 25 marca do 10 kwietnia zrealizuje zadania projektowe.
I WARIANT – jeżeli masz możliwość korzystania z komputera samodzielnie i np. nie musisz go dzielić z rodzicami lub/i rodzeństwem:
2. Wykonujecie zadania z przedmiotów, które masz w danym dniu.
3. Jeżeli nauczyciel będzie chciał zrobić lekcję on-line powiadomi Cię wcześniej o tym.
II WARIANT – jeżeli nie masz możliwości korzystania z komputera samodzielnie i np. dzielisz go z rodzicami lub/i rodzeństwem:
2. Wykonujesz zadania z przedmiotów, które masz w planie w danym dniu.
W razie wątpliwości lub kłopotów technicznych kontaktują się Państwo z NAUCZYCIELAMI lub WYCHOWAWCĄ.
Wszyscy dorośli mają swoje dorosłe problemy i obawy, ale dzieci też przeżywają katastrofę. Nagle, z dnia na dzień, wywrócono ich świat do góry nogami – zamknięcie w domu, izolacja od rówieśników, brak możliwości zabawy na świeżym powietrzu (a pogoda piękna!), treningów, które często są ich pasją.
Prosimy Państwa o zrozumienie i pomoc. Prosimy również o zaufanie – każdy z nas jest specjalistą w swoim przedmiocie. Stąpamy po nieznanym gruncie – nikt z nas nie miał przygotowanego planu awaryjnego, my też uczymy się i wyciągamy wnioski, możemy się potykać i popełniać błędy. Wiemy, co dziecko może zrobić samodzielnie, a do czego potrzebny mu nauczyciel-przewodnik. Staramy się w sposób wyważony dobierać treści, porządkować dzień, dostosować zajęcia do możliwości WSZYSTKICH uczniów, a to oznacza, że nie musi być spektakularnie. Każdy z nas umożliwił dzieciom kontakt, aby czuły się w miarę bezpieczne i zaopiekowanie. Każdy z nas jest gotowy pomóc, na miarę tych możliwości, które mamy do dyspozycji.