Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej i Pragi
Dodane przez Anna dnia Czerwiec 20 2019 17:24:25

5, 6, 7 czerwca 2019 r. klasy VI c i VI d z opiekunami

były na wycieczce w Kotlinie Kłodzkiej i Pradze.

Rozszerzona zawartość newsa

5, 6, 7 czerwca 2019 r. klasy VI c i VI d z opiekunami: Wiesławą Maj, Edytą Durą, Natalią Fojcik, Anną Szczepańczyk, Anetą Lisoń były na wycieczce w Kotlinie Kłodzkiej i Pradze.

Pierwszego dnia udaliśmy się do Kudowy Zdroju na spacer po parku zdrojowym, gdzie mogliśmy spróbować leczniczych wód. Następnie udaliśmy się do Narodowego Rezerwatu Przyrody Czech - Skalnego Miasta - Adršpach.  Tutaj podziwialiśmy przepiękne krajobrazy. Pokonując turystyczny szlak mieliśmy okazję zobaczyć ogromne formy skalne: „Dzban”,  „Głowa cukru”, „Brama gotycka”, „Słoniowy rynek”, „Kochankowie”, „Starosta i starościna”. Podziwialiśmy 2 wodospady, w tym jeden w grocie skalnej. Płynęliśmy też łódką po skalnym jeziorku. Każdy z Nas uruchamiając swoją wyobraźnię, każdy głaz i skałę mógł nazwać swoim imieniem.

W drugim dniu podziwialiśmy architekturę Pragi, poznawaliśmy historię Czech. Zobaczyliśmy praską Loretę, kompleks Hradczan: Katedrę św. Wita, Zamek Królewski, Złota Uliczkę , dzielnicę bogatych kupców niemieckich, kościół św. Mikołaja, Most Karola, rynek Starego Miasta, Ratusz Staromiejski ze słynnym zegarem astronomicznym, Uniwersytet Karola, Wieżę Prochową, Plac Wacława - centralny punkt miasta, ratusz Nowomiejski.

Trzeci dzień poświęciliśmy na poznanie historii i architektury Bystrzycy Kłodzkiej i Kłodzka. Kolejką pojechaliśmy do kopalni złota w Złotym Stoku, Sztolni Gertrudy z tajemniczym Chodnikiem Śmierci. Tam poznaliśmy metodę wybijania monet w dawnych czasach i oglądaliśmy wystawę w Muzeum minerałów.

Wycieczka dostarczyła nam dużo wrażeń i na pewno pozostanie w naszej pamięci.